Webshop » Kies eerst je motor » Kymco » Kymco People S 200 » Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN Scooter Expert

Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN Scooter Expert

MOT-7140258-KymcoPeopleS200 Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN Scooter Expert

€ 8,66 inclusief BTW

Levertijd 2-3 werkdagen

7140258 - Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN Scooter Expert
Motul Scooter Expert 4T 10W40 is een techno synthetische motorolie

Motul Scooter Expert 4T 10W40 is een motorolie ontwikkeld op basis van de Motul-Techno synthese specifiek voor scooters.


Voordelen:

- Zorgt voor een perfecte smering, zelfs in grensgebieden en voorkomt oxidatie, dus blijven de eigenschappen van de olie volledig behouden
- Hoogwaardige additieven voorkomen deposito's en houden de bougies, de verbrandingskamers en het uitlaatsysteem schoon om een ​​optimale energiebenutting te verzekeren
- Een snelle smering beschermt tegen slijtage vooral tijdens een koude start
- Draagt ​​bij aan de noodzakelijke koeling van de motor
- Verkrijgbaar in een recyclebare 1 liter fles, met nicveau-indicatie en Scooter Icon
- Gemakkelijker navullen en meenemen in het opbergvak van de scooter

Specificaties: API SL
Goedkeuringen: JASO MA


Heeft u liever een andere viscositeit, een ander merk, of een andere hoeveelheid? Elders in de webshop hebben we ook nog andere oliesoorten. U kunt ons bereiken via mail, telefoon of het contactformulier voor meer informatie.


Raadpleeg altijd je handleiding om te bepalen welke olie en hoeveel in jouw situatie de juiste is. Er zijn bijvoorbeeld motoren die voor een winter in Nederland een andere olie nodig hebben dan wanneer je er mee door zuid Europa gaat toeren.

Welke olie moet je nu kiezen?
Het beste neem je – zodra de motor goed is ingelopen - een motorolie van goede kwaliteit, dus een halfsyntheet of volsyntheet met een SG en minimaal een JASO MA1 kwalificatie. Sinds enige jaren maakt de JASO onderscheid tussen een MA1 en een MA2 kwalificatie: de MA2 stelt hogere eisen aan de wrijving in de koppeling en is dus beter geschikt voor motoren met een hoge koppel- en vermogensafgifte.

Voor de viscositeit van je motorfiets olie kijk je eveneens naar het advies in het instructieboekje. Rij je grote afstanden op straat, dan kies je het tweede (warme) getal laag, binnen die adviezen in je manual. Dus liever een 10W30 dan een 10W40. Doe je veel korte afstanden, dan kun je beter een hoger getal kiezen, omdat de olie dan in de loop der tijd door condens en brandstofresten verdund raakt. Rijd je veel op circuits, dan kies je juist voor een hoog getal, omdat de motor in raceomstandigheden heter en de olie dus dunner wordt.

Voor barre, winterse omstandigheden kies je het ‘W’ getal zo laag als wordt toegestaan, want dan is de olie eerder bij alle te smeren onderdelen en blijft slijtage aan nokkenassen beperkt. Dan dus liever een 5W40 dan een 10W40. Rijd je toch niet als het echt koud is, dan kun je net zo goed een hoger getal nemen.